Pro skupiny rodičů, kteří mají chuť se zabývat výchovou dětí, ale nemají čas a potřebu absolvovat ucelený kurz nabízím jednorázové besedy vedené více přednáškovou formou na témata dle domluvy s organizátorem. Časová dotace besed bývá obvykle 2 - 3 vyučovací hodiny.

Pravidelně se opakují besedy na témata:

Nevhodné chování dětí a jeho spojitost s potřebami dítěte

Beseda se zaměřuje na porozumění příčinám nevhodného chování dětí a na poznání základních potřeb dítěte jejichž naplňování vede ke zlepšení chování, k posílení zodpovědnosti dítěte a jeho ochoty spolupracovat s dospělým.

Děti a hranice – výchovné styly

Besedase zaměřuje na poznání vztahu dospělý – rodič, postavení dítěte z pohledu základních výchovných stylů a na pochopení  významu  hranic a řádu ve výchově a při budování kladného vztahu dospělý – dítě. Účastníci poznají základní principy demokratické výchovy dětí, která staví na zodpovědnosti a spolupráci a seznámí se s tím, jaké jsou možnosti práce s dítětem z pozice partnerství.

Komunikace - Sdělování a vyjadřování svých požadavků

Kurz se zaměřuje na možnosti vyjadřování svých pocitů, postojů, potřeb a požadavků respektujícím a efektivním způsobem a na rozpoznání nevhodných komunikačních technik – komunikačních bloků, které vyvolávají v dětech pocit ohrožení a uzavírají možnosti další komunikace. Účastníci se seznámí se základními komunikačními technikami, které naopak pomáhají vytvářet dobrou atmosféru mezi dospělým a dítětem i mezi dětmi navzájem, jako je „já–sdělení“, koncepce příslušnosti problému, postup řešení problému v pěti krocích.

Komunikace - Motivace a podpora dítěte

Kurz se zaměřuje na úlohu povzbuzování a podpory dítěte ve výchově a při práci na jakémkoli úkolu.  Účastníci se seznámí s rozdílem mezi chválou a povzbuzením a získají konkrétní tipy, jak mohou motivovat i nespolupracující dítě. Kurz se bude zaměřovat především na techniku vstřícného - aktivního naslouchání, přeměnu negativního v pozitivní a dalších technik jejichž aplikováním se vytváří prostor pro budování pozitivní atmosféry v rodině/kolektivu.

Alternativy trestů při zachování autority dospělého